tirsdag 15. september 2015

Fra eventyr til nyhetsartikkel

 
 Vi fikk en oppgave på skolen der vi skulle velge et eventyr og skrive det om til en nyhetsartikkel. Jeg valgte da eventyret Reve-Enka, og dette er det jeg kom opp med.
 


 

Slutt på Reve-Enka

Av Anne Dahl, 09.09.15, 10.22

 

Nå har beskjeden om at det er slutt for Reve-Enka kommet.



Skogen: Dette er skogen hvor Reve-Enka bor.

 

Skogen: Forrige helg kom beskjeden om at Reve-Enka har giftet seg på nytt. Den heldige er Mikkel Rev, en rev fra samme skog.

I en periode på fire uker har fire forskjellige friere kommet til Reve-Enkas hus for å spørre om hun vil gifte seg. Det var bare Mikkel som sjarmerte henne.
 

Flere friere


 
Reve-Enka har hatt mange friere på døra den siste måneden.
-Hver lørdag i en måned har det banket på døra. Jeg begynte å bli ganske lei på slutten, sier hun.
-Er det derfor du slapp Mikkel inn?
-Nei, det var nok ikke det, flirer hun. Reve-Enka sier også at nysgjerrigheten tok overhånd da hun hørte det var en rev på døren.
-Var det andre dyr enn rever som ville fri?
-Ja, Mikkel var den eneste reven. Hun forklarer at av de fire frierne var det én bjørn, én ulv, én hare og én rev.
 

Vanskelig periode

 

Etter at Reve-Enkas forrige mann døde, gikk hun igjennom en veldig mørk tid.
-Hadde det ikke vært for Korse, så hadde jeg ikke klart å begynne mitt nye liv med Mikkel, sier hun. Hun sier også at Mikkel har vært en god mann og venn etter dødsfallet.
Fra nå av vil Reve-Enka bli kalt Reve-Frua etter ønske fra vedkommende.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar