mandag 29. februar 2016

Portrettfotografi

Vi fikk i oppgave å ta to portrettbilder av en annen person. Vi ble satt i grupper av læreren.

Bilde 1: "Portrett tatt i studio der ansikt er i fokus. Bildet skal vise skulder og hode. Fokus på ansikt og uttrykk, samt lyssetting." (utdrag fra oppgaven)

Bilde 2: "Portrett tatt enten i studio eller på location. Det skal vise fotografens tolkning av objektet."


Portrett nr. 1



Jeg ville ha dette bildet i low key fordi det viser at modellen er stille og forsiktig. Jeg mener selv at modellen ser sårbar ut i dette bildet.




Portrett nr. 2:



Modellen fortalte meg at hun liker å være i bevegelse og hun fortalte også at hun danser på fritiden. For å få det til å se ut at modellen er i bevegelse tok jeg i bruk en vifte som en annen medelev holdt.

Fotografen jeg er inspirert av er norske Agnete Brun, som ofte får frem lekenhet i portrettene sine. Agnete Brun bruker ofte rekvisitter i bildene sine, men jeg følte ikke at jeg trengte det her. 

Jet valgte å ta dette bilde i high key for det viser at modellen er glad og leken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar